Pages

Sunday, October 18, 2015

Pete Huotari agilityseminar

18. oktoobril toimus TAKO korraldatud agilityseminar, koolitajaks soomlane Pete Huotari.

Koolitus keskendus peamiselt sellele, kuidas tõsta koera motivatsiooni ja selgus, et tõde on tegelikult väga lihtne – 80% kogu koera motivatsioonist tuleb sellest, kui koer jookseb mööda õiget trajektoori. Koolitaja sõnul ei suuda mitte ükski maius ega mänguasi tõsta koera motivatsiooni ja kiirust rohkem kui õige jooksutrajektoor. Koolitaja sõnul kasutavad koerajuhid sageli liiga palju fancy-sid juhtimisvõtteid selle asemel, et joosta õigeid liine ja sellega anda koerale juba eos õige suund kätte. Pete mainis, et kui koerajuhi liinid on õiged, tuleb koer automaatselt inimesele järele ja tegelikult ei ole tarvis mitte ühtegi lisaliigutust teha.

Koolitaja sõnul tuleb rohkem juhtida ja vähem joosta. See ei tähenda, et ei tuleks joosta, kuid pole vaja rapsida – mida rohkem inimene siblib, seda aeglasem ta tegelikult on. Tuleb välja selgitada, millised on rajal need kriitilised kohad, kuhu jõudmiseks tuleb tõesti kiiremaid liigutusi teha, aga kõige olulisem on ikkagi juhtida ning alles siis tuleb jooksmine. Pidev sujuv liikumine on tegelikult oluliselt kiirem, kui ebavajalik tormamine.

Minu õnneks oli treeningraja alguses selline jupp, kus tuli teha kolm valssi järjest. Õnneks sellepärast, et ma olen väga kehv valssija – minu valsid on alati tehtud vales suunas ja suudan nendega peaaegu alati koera enda seljataga asuvale takistusele saada, niisiis tuli see koolituse osa mulle vägagi kasuks. Pete näitas väga hästi, kuidas enamikele koertele on vaja väga vähe (ainult üks samm tõkke suunas), et iseseisvalt tõkkele minna, nii-et käega vehkimine viskab tavaliselt koera tõkkest liiga kaugele ja koera kaar läheb väga suureks.


Ma rohkem ei kirjutagi, vaid panen siia juurde koolituse (lõikamata) videod. Kel huvi, saab otsast lõpuni vaadata ja ehk on ka jutust miskit aru saada.




No comments:

Post a Comment